Helg!

Nu är de helg igen! Men inte märks det så mycket när man jobbar som vanligt.. Men det är skönt o inte jobba så länge då i alla fall! Igår var jag med Erik o hans familj till hans moster me familj, de var en trevlig kväll. Var dock väldigt trött när vi åkte hem, o de var pojken min med! Idag har jag då jobbat o sen tog jag en sväng på cykeln ner till affären i Tuna för o handla lite mat till kvällen! Erik ska komma hit =)

Det har kommit upp väldigt många tankar i huvudet på sistone, tankar om barndomen och allt man upplevde här i Fjälster-trakten! Alla roliga lekar jag o mina systrar lekte, alla teatrar och andra påhitt som vi gjorde me kusinerna i Viken, skoltiden i Tuna m.m. Det känns faktsikt lite tragiskt att lämna Fjälster nu när flyttlasset ska gå till Växjö! Självklart kommer jag att åka hem för o hälsa på alla men det känns inte som att det någonsin kommer bli som det har varit en gång.. Men samtidigt som det känns tungt i hjärtat över att lämna platsen där man har växt upp så ser jag självklart fram emot nya äventyr och upplevelser! Det ska bli kul att utbilda sig till det man har vetat hela livet att man vill bli =)

Nehej, nu måste jag nog gå ner o kolla till sockerkakan som jag har i ugnen =)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Emma :) Visste inte att du skaffat blogg. Va roligt!

Vad är det du ska läsa i Växjö? Vi har inte pratat på jättelänge så vet inte hur ditt liv ser ut..hehe. Ha det bäst! Kram din syssling

2008-08-09 @ 19:04:05
URL: http://nennsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0