Mad World

Just nu är jag hemma o ska börja packa inför hemresan! Lyssnar på Mad World med Gary Jules, bara älskar den låten, inte aning om varför men den väcker starka känslor hos mig! Anledningen till att jag lyssnar på den är att på musiken idag så skulle vi berätta om en artist, låt eller stycke som betyder mycket för oss och då dök den låten upp i huvudet..

Igår var jag på bio med Linn och hennes kompis Elisabeth, vi var på Patrik 1,5 och den var bra och rolig! Dock störde jag mig som vanligt på folk som satt o pratade o prasslade onödigt mycket, men sånt är livet antar jag. Linn och jag var o fikade innan också, det var vi förtjänta av efter en vecka med träning. Igår blev det dock ingen träning men nästa vecka är det nya tag igen! Nu har jag ju faktiskt fått något att göra här och det är skönt. Träningen är bra både när det gäller  tidsfördriv och som ett sätt att rensa tankarna ibland..

Idag har jag alltså vart i skolan och först på morgonen hade vi "Lärande genom bild" och på eftermiddagen"Lärande genom musik". Båda passen var roliga, det var skönt och roligt att få göra något praktiskt för en gångs skull! Musiken var nog mest inspirerande, tänk vad mycket man kan åstadkomma med musik. Musik är så otroligt stort, och i skolvärlden kan det egentligen bli oändligt om man vågar använda musiken som ett hjälpmedel. Dock fick jag mig en tankeställare om att jag vill byta mitt val, jag kanske skulle vilja bli förskollärare? tänkte jag ett tag. Men jag vill nog mycket med skolan o göra också så jag fortsätter nog mot låg- och mellanstadielärare!

Har förresten fått slutgiltigt besked om att jag ska göra min Vfu i Älmhult på en F-9 skola, dock kommer jag inte ihåg vad den heter.. Jag har även fått reda på att jag ska ha en manlig handledare och det tycker jag ska bli otroligt roligt för jag har inte stött på så många män på mina tidigare praktikplatser i skolan.. Dock har jag inte fått reda på vilken klass jag ska vara i, hoppas bara att det är en 1, 2 eller 4.. Vill helst inte vara i en 6:a men det får jag helt enkelt se!

Om en timme ska jag ta bussen ner till centrum för att sen åka vidare mot Hultsfred där älsklingen ska komma och hämta mig :) Så nu är de nog bäst att jag packar klart!




Längtar tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0