Vänskap och kärlek

Jag har länge funderat över detta med vänskap och kärlek. Varje dag har man kontakt med människor som man känner vänskap till och många av dessa känner man också stor kärlek till. För mig är både kärlek och vänskap något jättestort, många vänner kommer och går och det är väl oftast det bästa när det blir så. För man kan inte vara vän med alla. Sen finns det dem vänner som man förlorar ofrivilligt och då gör det väldigt ont..

Jag har haft många vänner som har kommit och gått, några av dem har kommit tillbaka och det är jag otroligt glad över! Min allra närmsta vän är min kära sambo, Erik. Därefter har jag svårt att göra någon lista, för alla tar plats på olika sätt..

En vän som jag aldrig vill förlora är Linn Helgebring! Linn och jag träffades i höstas när jag gick i Växjö. Första gången vi träffades var när ingen av oss visste hur vi skulle komma till ett klassrum där vår basgrupp skulle vara (vi gick i samma). När vi gick där och pratade så kände jag redan då att Linn var speciell, och det vet jag idag att hon är ;)

Vi började umgås och eftersom vi bodde i husen bredvid varandra så blev det många kvällar tillsammans, mest hos Linn. Vi pratade om allt möjligt mellan himmel och jord och skrattet låg oss alltid nära till hands. På föreläsningarna satt vi oftast och tjattrade och på seminarierna var det mycket fnitter!

Aldrig förr har jag träffat någon som är så lik mig, vi tänker lika om nästan allt vi pratar om och ibland behöver jag inte ens säga något för att Linn ska förstå vad jag tänker på. Vår humor är också samma, och många gånger är det bara vi som tycker att det är roligt, men det är en del av charmen med oss ;)

Tyvärr blev det ju så att jag flyttade hem från Växjö, och det tärde mig hårt att behöva flytta ifrån en sån bra vän! För man vet ju hur dålig man kan vara på att hålla kontakten med varandra.. Men vi gav oss bara fan på att vi inte ska sluta vara vänner bara för att vi inte träffas så mycket längre. Och det har vi klarat bättre än bäst tror jag! Den vecka jag inte får minst 50 sms av Linn kommer jag börja oroa mig ;) Känns så himla bra att vi har kontakten och kan hjälpa varandra med våra livsbekymmer!!

I sommar har Linn lovat att komma hit tll mig och då ska vi ha dunderkul som bara vi kan :) :)



 




Du är en superduper-bra vän Linn!!
Tack för att du finns!

Kommentarer
Postat av: Linn

ska du få mig att börja gråta eller ?..

DU betyder minst lika mycket för mig.

Jag är nog gladast frö att jag har hittat dig som vän eller du är nog mer som en flickvän eftersom det första jag gör på morgon är att skicka sms till dig istället för till kim och av dig får man svar :) du är en del av min vardag och i sommar ska vi ha kanon kul ihop. Tack för allt stöd jag får av dig och jag finns alltid för dig.. Min Flickvän :) haha

2009-04-23 @ 21:03:38
URL: http://helgebringl.blogg.se/
Postat av: Sebastian

Sådan vänskap är så fantastiskt jäkla underbar att drabbas av;)

2009-04-24 @ 11:35:09
URL: http://sebastianselldahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0