Det gäller att blicka framåt

Då och då kan jag komma på mig själv med att tänka på att jag skulle vilja dra tillbaka tiden. Det finns tillfällen jag skulle vilja uppleva igen, stunder som har betytt mycket och som har format den jag är idag. Det handlar om både bra och dåliga stunder. Jag vill tillbaka till de bra för att få uppleva det igen och få den där härliga känslan. De dåliga vill jag uppleva igen för att kunna göra saker och ting annorlunda..

Det är konstigt att man tror att om man fick gå tillbaks i tiden så skulle man göra så mycket på ett helt annat sätt. Men skulle man verkligen det, när du är tillbaka vid de stunderna så skulle man ju inte ha haft en susning om vad som händer i framtiden och då kan man ju inte veta vad som är bäst att göra.

Hela livet är egentligen uppbyggt på de val man gör hit och dit. Varje dag gör man mängder med saker som kommer att påverka framtiden. Utan att man har en tanke på det. Vad har jag gjort idag som jag kommer ångra om några år? Det vet jag inte idag och när jag kommer på det är det för sent att ändra på det..

Men varför vill man då ändra på så himla mycket? Varför tänker man att allt skulle vara så annorlunda om man hade gjort si och så. Hade det verkligen förändrat så mycket? Man formar sig själv och kanske är det så att om man tänker för mycket på alla val man har gjort så är det tid att forma om sig för att slippa ångra något?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0