8 mars

För några år sedan ville jag alltid att veckorna skulle flyta på fort så det blev helg, detta för att Erik och jag endast kunde ses på helgerna under en lång period. Veckorna var ibland olidligt långa och helgerna bara sprang förbi. Med åren har detta ändrats lite, sedan vi flyttade ihop har umgänget med Erik inte längre styrt mina tankar om veckodagarna. Det brukar oftast vara studierna som gör att man längtar lite extra efter helgen eller om man har något trevligt inplanerat.

Nu är det så att jag tycker om alla veckodagar och jag har även börjat tycka att även de dagar i veckan som inte är helg har börjat gå otroligt fort. Så fort att man ibland inte hinner med allt som ska göras innan man kan ta helg. Eftersom jag denna termin spenderar mesta delen av min tid hemma flyter vardag och helg ihop lite och då rullar det på..

Denna vecka längtar jag dock lite extra till helgen. Dett av två skäl och det första är att jag har intalat mig själv att jag ska vara någorlunda återställd i helgen och kanske kan ge mig ut på skidorna igen (för i den här farten håller ju snön på att försvinna). Det andra skälet till varför jag vill ha helg är för att min storasyster med sambo flyttar till hus! Jag kommer självklart infinna mig på plats och hjälpa till med flytten, för jag är såklart alldeles sprickfärdig av nyfikenhet på hur huset ser ut och hur deras nyblivna hem kommer bli!!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Jo vi pratade ju om vårruset, skulle va kul om vi kunde göra det tillsammans. Men har även funderat på om vi skulle försöka få ihop en tjejkväll/helg du, Sofia och jag. Var ju evigheter sen :)Vad tror du om det?

2011-03-08 @ 19:49:52
URL: http://emelieerlandsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Skulle vara jättekul om vi kunde få ihop en helg. Ja det blir lätt att man pratar om att ses men svårare att verkligen göra det :P Men är ju inte så lätt att få ihop när vi bor så långt ifrån varandra. Nu får vi verkligen ta tag i detta och ses för jag saknar er med

2011-03-09 @ 10:15:22
URL: http://emelieerlandsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0