Sista veckan i Växjö!

Nu är jag här, den veckan jag har längtat efter sen i november när jag tog mitt beslut att sluta i Växjö för att börja på distans i Vimmeby. Då kändes det som att det var jättelångt till den här veckan, men ska jag vara ärlig så har det gått rätt fort ändå. Folk har frågat mig om jag känner att jag har gjort rätt och det kan jag svara på på, det känns helt rätt och jag ser fram emot att börja en ny termin med matte i Vimmerby. Men, det finns ju alltid ett men i allt, jag kommer sakna Växjö ändå, kanske inte just Växjö men jag kommer sakna skolan och allt som hör til. Och så kommer jag sakna dig Linn, men jag lovar att jag kommer ner och hälsar på när det blir för tråkigt där hemma ;)

Den här veckan har varit rolig, har skrattat och haft mycket roligt! Igår åkte Linn och jag till IKEA (hade farmors bil till Växjö så vi brummade iväg i den). Jag och Erik var på IKEA i Linköping i lördags men allt vi skulle ha fanns inte så då fick det bli en tur till. Hela bilresan var kul och sen var det roligare att gå med någon som är lite mer intresserad av alla saker än Erik är ;) Jag köpte mina förbaskade gardinstänger som jag har tjatat om och sen köpte jag växter och krukor. Tre såna höga stora växter och dem fick knappt plats i bilen, men det gick!

Idag har vi gått runt sjön, när jag flyttade hit sa jag att jag skulle göra det åtminstone en gång och nu har jag gjort det! Det var skönt och det tog inte så jättelång tid. Sen har jag städat min lägenhet då jag ska besikta den imorgon.. När jag gjort det i några timmat gick jag tillbaka till Linn och då serverades det lax och potatis =) Nu har vi suttit o pillat på ett skolarbete och alldeles strax ska vi kila iväg till min lägenhet för att skura golvet och lite..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0