Julafton =)

GOD JUL!!

Då var det jul igen =) Nu är julafton snart över och jag är trött! Dagen började med mysig frukost med älsklingen! Sen gjorde vi oss iordning och gav varandra våra julklappar! Jag hade ju lite problem med att komma på vad jag ville ha av honom så jag fick en taklampa och två sänglampor till sovrummet, sen fick jag ett presentkort på LIndex också! Älsklingen tyckte att han inte gav mig roliga klappar men jag får så mycket av honom annars så det dög alldeles utmärkt för min del! Han fick av mig en stor tavla och en fin väggklocka!



Efter paketen så kom Eriks familj på en visit, vi bjöd på te och lite kakor. Vi fick också vår julklapp av dem, en micro, välbehövligt! Sen gick vi över till våra hyresvärdar och lämnade en julblomma, de blev glada och rörda, alltid trevligt när man gör någon glad :)

Sen bar det av i full fart till Tuna kyrka, jag fick låna älsklingens bil som tur var. I kyrkan var pappa och mina systrar och vi kollade på det fina julspelet och lyssnade till fin sång och musik! Det är en tradition att vi går till kyrkan på julafton och sen går upp till mammas grav och tänder ett ljus.


Dagen till ära hade det ju snöat =)


Efter kyrkan åkte vi mot Fjälster och klockan ett var vi hos farmor och fick god mat! Mycket köttbullar och prinskorv slank ner =) Julafton är alltid trevlig, man är med familjen och kusinerna o farmor o farfar. I år var Annelie med hos oss också, trevligt!

Efter mycket väntande och Kalle Anka så kom tomten i år med, pappa kan va rätt rolig ibland =P Jag fick ovanligt många paket och alla var uppskattade, tack alla! De paket jag hade köpt till alla var också uppskattade, skönt. Jag tycker det är roligast på julafton o höra att någon blir glad över det man har köpt till dem. Gladast blev nog farmor över collaget på alla barnbarn =)

Nu är jag fortfarande i Fjälster, jag och mina systrar är ensamna hemma i vårt hus, de sitter o kör singstar nere i TV rummet så ja hör dem upp hit där datorn står =) Ska lägga upp lite bilder och sen gå ner och sjunga jag med innan det bär av mot Vena igen!




















Kommentarer
Postat av: Sophie

Svar: Haha nee, det blev inte så mkt kläder :)Upptaterar snart på bloggen om mina julklappar m.m. :P



Låter som du/ni har haft en trevlig julafton! Fina bilder oxå! Vi syns på måndag, ska bli kul o se hur ni bor :D

2008-12-24 @ 21:46:16
URL: http://sophieeottosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0