Bra dag!

Dagen började med en promenad som vanligt. Sen skulle jag till skolan, dock kom jag inte ända till Vimmerby innan bilen gick sönder.. Fläktremmen eller va de heter gick till slut sönder, efter att den har tjutit och hållt på hela vintern.. Så efter några förvirrade samtal till både Erik och pappa så kom pappa och fick bogsera mig till Vimmerby, så nu har jag gjort de ;) Det var passande att den gick sönder just idag för pappa skulle in med sin bil till verkstan ändå. Det var snabbt lagat och det blev inte så farligt dyrt i alla fall. Jag hade tur så pappa betalade åt mig, som avbetalning ska jag hjälpa honom lite med djuren. Så jag kom billigt undan! :)

Sen kom jag till slut till skolan och då hade vi föreläsning inför tentan nästa vecka, blir mer och mer förvirrad.. Etfer det satt vi och jobbade lite med en uppgift till nästa vecka.

När jag kom hem så var det så fint väder så jag kände suget efter en ridtur så därför åkte jag till Fjälster och red med Fanny. Red både Bella och Totte idag, kul! Träffade även på Madde när vi red förbi ett annat stall, trevligt o ses!

Dagen har varit helt perfekt, trots lite incidenter. Men det som gjorde min dag var att de ringde från ett jobb jag har sökt och ville träffa mig nästa vecka. Så jag hoppas på att det går vägen! Inget illa om mitt förra sommarjobb, men nån gång måste man ju få göra någor nytt! :)




Kommentarer
Postat av: Linn

jag brukar stå i bara förkläde, det är ännu snyggare

2009-03-20 @ 20:13:23
URL: http://helgebringl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0