Skönt med helg snart

Dagarna knallar och går. Det är kul med VFU men det tar på krafterna! Tur att man får uppskattning för att man är där. Igår sa en elev i 1:an till mig:
- Var det inte du som skulle vara här för att lära dig att bli fröken? sa han.
- Joo, vadå? sa jag
- Ja du är ju redan som en fröken!

Det är så otroligt roligt att vara i skolan, jag får en massa ideer om hur jag ska göra i mitt framtida yrke. Kommer på massa aktiviteter, inlärningsmetoder, pyssel osv. Tur det, för nu känner jag att jag verkligen har kommit rätt :) Idag fick jag vara med när klasslärarna pratade med specialpedagogen om några barn. Hon hade gjort individuella tester och nu utvärderade dem dessa och planerade åtgärder. Intressant.

Har kommit in i en pyssel och inspirations period igen, eller så har den inte gått över än. Nu passar det bättre när jag inte har en massa tentor ;)  Sitter och kollar igenom en massa olika pärmar och papper från gymnasiet och hittar en hel del jag vill göra. Alltifrån pyssel till lekar.

Var med på elevens val idag och var med Karin som har bild. Förra torsdagen gjorde vi skåla och annat i lera, med lönnlövs-avtryck på. Idag målade vi dem och jag tror det bli riktigt snyggt :)


Snart blir det träning :)





Kommentarer
Postat av: Jennie

Emma Oskarsson, barnens framtida favoritfröken :)

2009-10-09 @ 16:09:44
URL: http://nennsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0