Hösten

Hur underbar är inte hösten?!
Jag njuter till fullo varje dag under denna årstid. Att följa trädens procedur från knallgröna blad till de mest underbara nyanserna av gult, orange, rött och brunt..
Livet känns som bäst en solig höstdag. Då kan jag under min skogspromenad i Fjälster gå runt med ett stort leende och känna att jag har det riktigt bra ändå. En solig höstdag gör att bekymren faller i glömska och man tar fram de glada minnena och tänker på alla minnen man ännu inte har fått.
En höstdag som denna,när himlen är helt grå och det är blött överallt och regnet kommer i perioder, då kan man med gott samvete sitta inomhus med en kopp te och de där sköna sockorna och på så vis uppleva en annan njutning.
Hösten för alltså med sig mycket positivt för mig, det är under hösten jag samlar min energi inför de där dagarna man inte är så pigg på att göra något alls och när allt bara känns jobbigt av olika anledningar. När det dyker upp en sån dag kan jag med glädje tänka på en solig höstdag i oktober.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vackert skrivit vännen.

2010-10-20 @ 16:59:39
URL: http://jennies.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0