Personliga mål del 2: Löpningen

Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag alltså uppnått de mål som jag satte upp för mig själv under förra året. Nu försöker jag komma på nya mål men jag har ännu inte kommit på något bra.

När jag började springa och fick upp intresset för det tänkte jag att jag ville delta i Vårruset nu i vår och sen tjejmilen i höst. Eftersom jag nästan aldrig springer kortare sträckor än 6-7 kilometer känner jag inte längre Vårruset som en utmaning och därför har jag bestämt mig för att antagligen skippa det. Jag tror att det är roligt att springa ihop med så många andra, och rundan i Växjö där jag hade tänkt vara med är otroligt fin. Men, jag känner inte att det kommer ge mig något att åka ganska många mil för att springa 5 kilometer i trängsel..

Därför siktar jag nu på tjejmilen i höst just! Jag har sprungit milen vid två tillfällen hitills och det känns bättre och bättre att springa så långt.

Det skulle också vara otroligt roligt att kunna vara i så pass bra form att kunna delta i Göteborgsvarvet nästa år!!

En annan grej med löpningen är att jag har som mål att komma igång med backträning och mer intervaller!

 

Mina underbara löparskor kommer att hjälpa mig på vägen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0