Personliga mål

Jag tror det är viktigt att sätta upp personliga mål för sig själv ibland, stora som små. Dessa mål för oss framåt i livet och får oss att kämpa på. Jag menar, vad skulle vi göra utan att ha ett eller flera mål i livet?

Under det senaste året har jag haft en del mål för mig själv, många av dessa har varit kopplade till ett hälsosamt liv och en starkare kropp som orkar mer. Jag har nu klarat de mål som jag har haft i huvudet hela tiden.

Genom att jag började springa och tänka mer på vad jag stoppar i mig nådde jag en vikt som jag länge har haft som mål. I och med att jag klarade detta mål har jag blivit mer motiverad till att äta bra som också har varit ett mål. Dessa mål uppnådde jag innan nyår och det fanns då ett kvar som jag ville nå inom en snar framtid. Det handlar om målet som jag klarade för några veckor sen: att orka springa i en timme.

Jag har inte gett mig själv några särskilda belöningar efter mina uppklarade mål men för detta målet hade jag faktiskt utlovat en liten belöning. Belöningen för att orka springa i en timme var att jag skulle få köpa nya träningskläder.

Jag känner dock nu att jag klarar mig på de kläder jag har för tillfället och att jag kan spara pengarna till något mer nödvändigt, men det finns två saker som jag ändå skulle behöva och som blir min belöning: ett pannband till mina promenader och löprundor, det blir alldeles för varmt med mössa när solen ligger på och utan mössa så är håret i vägen och hörlurarna åker ur öronen, så ett snyggt pannband blir en bra lösning. Den andra saken är en t-shirt som jag kan ha att springa i när det börjar bli varmare. Just nu springer jag med min löparjacka och en tunn underställströja men det blir snart för varmt det med.




Kommentarer
Postat av: Emma

sv: Jaa, fast jag är mest i förskolan nu faktiskt. Men det är rätt blandat. Har jobbat heltid nu i mars och det är roligt. :)

2011-03-24 @ 18:19:45
URL: http://emmset.blogg.se/
Postat av: Malin I Form

Mål är viktigt och bra för självkänslan :D

2011-03-24 @ 20:48:00
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0